25 augusti 2010

hjälp

alltså, jag är en människa med rutinbehov av stora mått. förändringar gillar jag inte alls. om de inte är osedvanligt trevliga förstås.

jag har sagt upp mitt hemtelefonnummer. det känns naket liksom. det finns ingen som helst anledning till varför jag skulle behålla det - 50pix i abonnemangsavgift varje månad, men bara 3kr i samtalskostnad. ganska så ovärt om man tänker efter. men ändå, så mår jag dåligt över det här - tänk om jag helt plötsligt verkligen behöver den där telefonen. även fast jag alltid ringer från och blir ringd till mobilen. men man vet ju aldrig. den där dagen kan ju komma.

nu har jag satsat på extra snabbt bredband för pengarna i stället och hoppas att det ska bli en trevlig sak. jag som inte ens behöver snabbt bredband egentligen. vad. har. jag. gjort? jag är ju ekonomiskt inkompetent, eller egentligen sjukt kompetent, jag får ju ångest över sådana här utsvävningar.

1 kommentar:

Yngve sa...

Hej, nu är det ju så att du kan alltid starta upp ett nytt abonnenmang om/när du vill :-). Om du absolut vill ha en telefon hemma kan du kanske skaffa en Skype telefon och koppla till MAC'en. Billigt att ringa och ingen avgift. Kram/P