12 april 2010

recension av billiga produkter

det är nu man kan säga ”vad var det jag sade? billiga produkter är skit och det visste du.” och det är då jag kan svara ”ja, det vet jag men jag hoppades på att det åtminstone skulle vara lite kvalle, trots Gunry och det faktum att jag köpte dem på In & Finn. men icket.”

så. lätt värt att lägga pengar på produkter med bra, naturliga råvaror, framtagna av forskning och ett minimum av mineraloljor. jag kanske inte skulle sträcka mig så långt som att betala 2 595kr för La Prairie Cellular Microdermabrasion Cream, men den är o så ljuvlig, det är den.

hur som helst:
gunry ansiktspeeling ”strawberry”

iff. för fet, var svår att skölja bort. dessutom så var det stora korn i som vid ett test på handen verkade lovande men det var inget riv i den.
betyg:



sedan har vi gunry kroppspeeling ”strawberry”:

jisses, den här var ju ett skämt. den gled bara runt på huden och peelade ingenting. plus svår att skölja av. orkade inte ens anstränga mig med att köra den på hela kroppen, den var bara för dålig.
betyg:




ansiktsmasken som jag inte kommer ihåg vad den heter kan ha varit det sämsta jag någonsin testat under mina tolv år som skönhetsjunkie. vi pratar fuktmask. vi pratar för känslig hy. jag har inte ens särskilt känslig hy men jag behöver fukt. den där masken för ”känslig hy” gav ifrån sig sådana ångor (men var ändå luktfri) att ögonen tårades och det gjorde bajsont i mina stackars blå. tio minuter senare skulle masken bort och en kräm smetas på (dubbel förpackning mask/kräm) men ”ät skit” tänkte jag och körde på min räddande ängel exuviance. masken får inget betyg. den är egentligen inte ens värd att nämnas i skrift, utom i avskräckande syfte.

Inga kommentarer: