27 april 2010

några udda saker om mig.

  • jag kan inte spreta på tårna för att rädda mitt liv. jag tar i så att jag nästan kräks, grimaserar och blir högröd i ansiktet men det enda som händer är att en lilltå kan förflytta sig tre millimeter ut från foten. i ungefär 0,2 sekunder.
  • när jag ser en död fågel, råtta, roadkill, allt som har fyra ben eller färre, ber jag en bön till Gud och ber honom ta hand om det lilla djuret där uppe i himlen och ge det fritt utrymme att flyga eller springa på och att det för alltid ska vara lyckligt.
  • jag blir nästan aldrig rädd när jag är ensam hemma, men om jag blir det så bygger jag upp fantasier om att det är en vampyr/rymdvarelse/spöke som står vid sängen, inte en våldtäktsman eller något annat mer troligt.
  • jag tycker inte om att äta mat som inte är skållhet och är ovanligt okänslig för värme. det betyder att jag äter på i godan ro och kan sedan dra stora skinnflikar från min gom som tydligen blivit svedd. samma sak med thé, det måste komma direkt från vattenkokaren.
  • jag har asbesthänder och tar i heta kastruller och ugnsplåtar fast jag egentligen inte borde.
  • jag kan inte hålla blommor/krukväxter/örter levande. det är visserligen inte så udda men likväl jävligt irriterande.
  • jag drack inte alkohol förrän jag var tjugofyra år och tio månader.
  • jag har en sten i mitt vänstra knä som suttit där sedan jag var åtta år. den syns.
  • hela min kropp är skev och knakar som ett gammalt trägolv. höfter, axlar, fingrar, vrister, tår, nacke. you name it - i knäck it.
  • när jag var liten var jag dödsförälskad i robin hood. den tecknade räven. jag dagdrömde om att jag var lady marion när robin satte näckrosringen på hennes finger till de ljuva tonerna av "oh-de-lally, hoppsan en sån dag".
  • när jag var i åtta-tioårsåldern så drömde jag en natt att jag skulle träffa en kille - THE ONE - som hette Roberty. jag har inte hittat honom än och jag tror allvarligt inte ens att namnet existerar.

nu kommer jag inte på något mer (men o, det finns resurser här) och nu ska jag gå och sparkas!

1 kommentar:

Åsa sa...

Roberty - kan det vara efter din älskling Robin Hood???