29 april 2010

listan (ska det här bli någon jävla tradition eller?)

bra:
  • jag var inte dumsnål igår. jag lät bli att ta den mycket billigare havrixsprutan som endast skyddar mot hepatit A och som bara behöver tas två gånger. jag tog twinrix. duktig flicka.
  • allrakäraste syster flyttar in nästa helg och igår sov hon över. love, love, love!
  • samma syster har även skrivit på sin blogg att jag är världens bästa. hur fint är inte det?
  • jag kom för första gången i världshistorien ihåg att ta med mig ett paraply. jag antar alltid formen av en blöt katt när jag varit ute i regn så jag tänkte jag skulle skita i det idag.
  • kom på igår att jag är rackarns duktig på att skriva kontaktrapporter på engelska.
  • lördagen är fullspäckad och jag vet inte hur jag ska hinna med, som tur är så är det bara trevliga saker (nåja, slutresultatet av vissa är förhoppningsvis trevligt): årets första inlinestur, rensa källarförrådet inför söstras flytt, skriva sjukdomssammanfattning så att jag (snälla, snälla) kan få en ny endokrinolog, ulriksdal med sandra, david och linda, grill ruby, avatar i hemmamiljö och...sen var det söndag. kanske går att flytta över något?

 mindre bra:
  • WTF. regn?
  • sover så jäkla dåligt.
  • har fortfarande ingen aptit, fastän att magknipet och illamåendet är borta. jag blir hungrig (eller, jag är väl alltid hungrig) men ingenting lockar. jag som älskar min morgongröt kan knappt få i mig den.
  •  igår tryckte jag på fel knapp och råkade avboka mitt combatpass i kväll och nu är det kö :(

6 vs. 4. ha!

2 kommentarer:

Åsa sa...

* Underbart med fler bra än mindre bra
* Byt gröten till youghurt så blir det gott igen med frukost.
* Ny endokrinolog kanske slutar med ny läkare, det är oxå bra.
* Vad bra att du tog paraply för nu kom solen.

sa...

* Eller visst?
* Nej, det är det som är problemet, jag är inte sugen på någonting.
* Jaja, potato potato.
* Exakt. Det var tanken.

:)