20 april 2010

den lätta lördagen

i lördags var jag och linda i stan i fyra timmar. jag kommer inte ens ihåg sist jag var på stan så länge, stan kan ju vara dötrist och långtråkig och alldeles, alldeles...precis just så. men i lördags var det så mys, jag kunde för första gången på ett år(?) släppa allt och bara ha trevligt. inga dåliga tankar. det var så befriande att jag var helt lycklig i kroppen efteråt. vill ha kvar den känslan. men har den kommit tillbaka en gång så hoppas jag att den kommer tillbaka igen.

vi lunchade med sandra, peter och david på linnégatans muffin bakery. den där david är så underbar att jag tror jag dör! godaste lilla godingen.



































på muffin bakery serveras det pankisar. det vet vi för det som david inte ville äta upp kastade sig de kvinnliga avfallskvarnarna i sällskapet över.

kändes så bra att bara vara med linda, just den dagen kändes det som att vi båda hade vaknat till liv igen. i vintras tummade vi på att vi skulle vara två friska själar till sommaren och kanske är vi båda på väg. hoppas på kärlek till oss av alla de slag!

1 kommentar:

Åsa sa...

Här kommer ett hjärta, hjärtat!