21 april 2010

dagens

dagens dåliga:
  • jag vaknade i natt med sprängande huvudvärk som dröjde kvar under morgonen.
  • det är för jävla kallt ute och jag fryser som en hund efter fyra timmar utomhus och i tunnelbanan.
  • jag var på jobbet okristligt tidigt för att jag skulle leka journalist under förmiddagen.

dagens bra:
  • jag hittade panodil på jobbet så huvudvärken gick över.
  • jag har kommit fram till att jag ska flytta till afrika. dels för värmen men också för att där är T&A vad BMI 16 är här.
  • de människor jag hängde med under dagen som grävande journalist visade sig vara ett helt fantastiskt gäng! härliga människor som får utstå mycket spott och spe.
  • idag är det mittwoch.

allt som allt så tycker jag att denna dag ändå förtjänar några ranunklar, tillsammans med pion är de världens vackraste blommor. nog för att sketen onsdag med snöblandat regn kanske inte är värd världens vackraste blomma men då får jag i varje fall något fint att se på :)

1 kommentar:

Cain sa...

Ranunklar...hmm..alltid lär man sig några nya ord tydligen, fina var dom. Ha en fin dag!