9 april 2010

bildkavalkad från en lunchpromenad

för att tänka bort det trista vädret kan man alltid stanna då och då och ta några foton på oerhört intressanta saker. ibland blev det så spännande att jag nästan blev rädd. ta till exempel A1 och A2 nedan, ni kan tro att de sov, men de smidde lömska planer i sin tystnad.















Här skulle man kunna tro att jag arbetade skift och tog en promenad i kvällningen, men nej då, det är bara min telefon som inte behagar uppföra sig som den ska.
















Så jag provade igen och vips kunde man se att det låg en läbbig rökdimma över Stockholm. Aah, äkta promenadväder.




















Nu är det inte mycket snö kvar (eller faktum är att Rålis var helt fri från snö, HALELUJA) utan bara lite iskross längst in vid land. Vik hädan Kung Bore, du är ej längre välkommen i detta hus.




















Här har vi då A1 och A2 som sov räv. Jag såg nog hur A1 tittade på mig med ena ögat som han snabbt stängde när jag mötte hans blick. Eftersom jag anade att de planerade en kollektiv attack så vandrade jag genast vidare. Man kan alltså tro att Rosengård är en farlig plats, men det är inte förrän man satt sin fot på Norr Mälarstrand.




















Passerade sedan förbi Mälarpaviljongen som håller på och förbereder för fullt för årets öppning. Jag vill minnas att jag lovade mig själv förra året att jag skulle luncha på deras pir någon dag men det blev inget av det. I år då. Fina blomster har de utanför i varje fall. Hade jag haft gröna fingrar, om så bara ett enda, så hade min balkong varit en prunkande blandning av ranunklar, pioner och hortensior. Jag vet att pion är en buske (är det?) och inte går att odla i en balkonglåda, men jag har inte gröna fingrar heller så det spelar ingen roll.

















Gick in på Systrarna Voltaires bageri på Hantverkargatan och fick efter en dels hallåande tag på en Bagarbosse. Bagarbosse var ingen rolig typ och ville inte alls dela med sig av receptet på den tunga kladdkakan som de serverar på sitt café på Djurgården. Det hjälpte inte ens att jag sade att det var för min kära mors skull, att det var födelsedagsfika som var på tapeten, Bosse blev inte charmad.




















Sedan hittade jag världens kanske sötaste skor på Stadsmissionen, i min storlek dessutom, för högst överkomliga 160pix. Dock har jag ingen användning för skor med klack eftersom jag endast använder dem i drömmarnas värld. Men ett par prickiga, fotriktiga Converse skulle inte sitta helt fel!




















Traskade sedan vidare till In & Finn och hittade detta söta balkongbord för 379kr. Tror det skulle passa rätt så bra med mina turkosa och limegröna stolar!
















In & Finn, den svenska versionen av ”99 cent store” (fast inget kostar sju spänn och sortimentet kanske är något mer exklusivt, men det är attans så lite) bjöd även på kropps- och ansiktspeeling, handkräm och en ansiktsmask. De fick följa med mig hem för ett totalt belopp av sextiosju pistoler. Säga vad man vill, men billigt är det. Sedan har billighetsprodukter endast en god egenskap och det är just priset, men jag tänkte att peeling inte kan spela så värst stor roll. Pratar vi ansiktscreme så aldrig i livet, där vill jag bara smeta på produkter med bra ingredienser. Samtidigt så har ju Mamma använt Aco Kroppslotion från topp till tå hela livet och hon har en hy lenare än en nykrystad babystjärt. Jaja, det får vara min lilla lyx.

Så! Lunchberättelse från fredag 9 april 2010. Vansinnigt spännande, eller hur? ;)

Inga kommentarer: