12 juli 2010

men åh, vilken måndag



















var och tog det första av två blodprov på sös i morse. det går inte att tömma mig på mer blod nu. min kropp säger nej, ovänligt och bestämt. precis som de tre sista gångerna jag blev stucken så kommer det inget blod. det kommer luft. även den här gången innebar det tre stick, varav ett i handen, och ett sköterskebyte. jag är egentligen inte alls känslig för sådana här saker men efter alla dessa misslyckanden så gör det ont när de gräver fram och tillbaka i armen/handen för att få mina kärl att samarbeta. det hela slutade med, som nu har blivit en ovälkommen tradition, att jag blev svimfärdig, yr, illamående och huvudvärkig. men skiten släpper ju inte. åkte hem för att jobba men orkar inte. håller på att få feber och ligger bara och sover i soffan.

i morgon ska jag tillbaka och ta ett nytt prov. jag kommer inte alls att vara nervös.

ensam är jag också, sophia är inte hemma i kväll och petter jobbar. orkar inte ha någon annan över, det är jag för trött för. kan alla bara tycka fasligt synd om mig? tack för tanken.

Inga kommentarer: