15 juli 2010

absolut eksem?














eftersom jag för första gången någonsin svettas som en gris under en värmebölja (jag misstänker mitt dagliga hormonknaprande i form av levaxin, annars är jag bara äcklig.) så har jag införskaffat "absolut torr". bipacksedeln skvallrar om att "absolut torr är ett effektivt verkande medel mot stark transpiration", så jag tycker att det borde vara räddningen för min sjöblöta rygg.

absolut torr ska "duttas" på innan man går och lägger sig och man måste vara snustorr när man gör det, för att undvika irritation. jag var snustorr. däremot "duttade" jag inte - det är för veklingar - så här strööööks det på.
kanske inte var det smartaste jag har gjort på den här sidan av året. jag har känslig hud. reaktiv. anlag för utslag så att säga. vid sängdags kliade mina armhålor och rygg något så infernaliskt att jag ville slita av mig torson och kasta ut den från balkongen.

idag = röda, irriterade utslag i armhålorna. där fick jag. nu är det bara att hoppas att det är värt det.

1 kommentar:

Christopher sa...

Jag måste ju erkänna att jag har råkat ut för exakt samma sak. Mina armhålor kliade så jag inte visste vart jag skulle ta vägen och efter var de härligt jordgubbsröda men jäklars vad värt det är :)