22 juni 2010

glimtar från en charter

flygstolsbältet matchade min tröja perfekt. fäshion!














hotellrummet matchade oss perfekt. kärlek!













vi besökte dimçay













och åt saç kavurma på en flotte fylld med kuddar, med vattnet forsande nedanför













vi gick längst in i dimçaygrottan

















och beundrade minareter som tornade upp sig som sagoslott nedanför borgen

















vattnet var oförskämt turkost













och jag åt min absoluta favorit - iskender kebab på köfte d köfte. tre gånger. på en vecka.













vi ååååå:ade oss över katterna som sprang över stan

















vi såg olivträd, fikonträd och apelsinträd

















och allrakäraste syster var obeskrivligt vacker. som vanligt.

















vi spanade ut i skymningen från vår balkong













och upplevde många andra saker på vatten, på land och i guds hus. en storslagen, svårslagen resa. med mitt lilla hjärta ♥

2 kommentarer:

Yngve sa...

Vilka fina bilder!!! Du längtar förstås tillbaka till hettan :-)?

sa...

Eller visst! Jag längtar faktiskt tillbaka. Vill åka en gång till i sommar! Och nästa år! :)