12 maj 2010

på jakt efter en ny bok?












förhoppningsvis är jag snart klar med denna, och då kan du ta den. vill du inte ha den? du får den ändå.
ett recensionsurklipp på framsidan säger "omöjlig att lägga ifrån sig" - och det är helt korrekt. de glömde bara att ta med fortsättningen "för att du önskar att du aldrig behövde ta upp den igen för att du av ren princip vill läsa ut skiten". jag visste väl att jag inte gillade grisham, jag kände det på mig.













samma sak med den mycket omtalade "shantaram". den skulle vara så bra. 900-någonting sidor - perfekt! men o, så dålig. det värsta är att jag tog mig igenom 800-något sidor innan jag gav upp. väl spenderad tid.

överraska mig med ett riktigt bra boktips, det är ju sommar snart, måste bunkra upp!

2 kommentarer:

Cain sa...

Ungefär som jag känner för de flesta böcker av Paolo coelho...

sa...

Jag är helt på din sida, förstår inte alls storheten. Gav upp för gott efter "Alkemisten" och...och...du ser, jag kommer inte ens..."11 minuter".