6 maj 2010

dagens konstigaste - för att inte säga helskeva












när jag var på ansiktsbehandling på selmacity spa+ i vintras fick jag rekommendationen av den überduktiga hudterapeuten att skaffa mig cremer innehållandes salicylsyra för mina...ööhh...utslag i ansiktet. okej. finnar rå. hudvårdsmärket hon pratade om var självklart snuskigt dyrt och jag tycker redan att jag lägger ner mycket pengar på hudvård så det blev det inget av.

men så idag hittade jag ett recept på en ansiktsmask av aspirin (oh jess, det är sant) och vatten. aspirin innehåller acetylsalicylsyra vilket blandat med vatten är lika med BHA-syra, och det är den ingrediensen som finns i många ansiktsrengöringar som man kan köpa dyrt från olika hudvårdsmärken. 

aspirin = ca 60 kr
vatten = kratis
så där skitbilligt blir det alltså! nu är det bara att hoppas på att det blir bra. utvärdering följer.

Inga kommentarer: