14 april 2010

läxan

idag skulle jag ha ätit middag med tjejerna från ätgruppen på scä, men den blev inställd idag och framflyttad någon vecka. tycker att jag klarat mig riktigt bra de senaste veckorna och det är så skönt. försöker hela tiden påminna mig om att det inte är värt att föra ett kärnvapenkrig mot min kropp. varje dag. att inte bedöma min person efter vad som sitter nedanför halsen. lära mig att slappna av.

om jag skulle lyckas gå tillbaka till min dröm, det vill säga hur jag såg ut under några månader 2004 (för det var inte hållbart mer än max ett halvår), så skulle bulimins tunga grepp hårdna igen. det kan inte vara värt det, att träna två gånger om dagen och äta minimalt med mat och sova om dagarna när kroppen säger ifrån. det kan inte vara värt det. det är inte mig det är fel på, det är dagens ideal som är sjukt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så klok! Mm