14 april 2010

blåsningen?

igår var jag inne på pressbyrån och skulle köpa en läkerol extreme-påse (efter yoghurt till mellanmål hade jag faktiskt lite medkänsla för de medcombattare som skulle stå i närheten) i smaken salmiak. när jag lägger fram påsen på disken så säger pressbyråkillen aningen oväntat:
pbk - "ät inte upp hela påsen på en gång"
jag - "det var väl kanske inte tanken"
pbk - "du vet att det är laxerande då va?"
jag - "har hört nåt om det, ja"
pbk - "en gång åt jag hela påsen och det bara 'swoosh'" (här visualiserar han med händerna hur laxerande effekten hade varit och jag tappade målföret)
pbk - "...så det är ingen bra idé"
jag - "nä, och speciellt inte innan jag ska gå och träna"
pbk - "akta dig för att nysa, det ska man inte göra när man tränar"
jag - "okej, hej hej"

va? kan någon förklara för mig vad som hände? och vadå inte nysa, vad gör han när han nyser?

Inga kommentarer: